عادتهای تقویم تأثیر چشمگیری بر توفیق و بهرهوری میگذارند. عاری مدیریت صحیح تقویم، نمیتوانید بهدرستی روی کارتان تمرکز کنید با بازدهی مرحمت داشته باشید. درادامه، بوسیله هشت سیاق برای مدیریت تقویم اشاره کردهایم. پس، با زومیت همراه باشید.۱. یکپارچهسازی
وقتی مباحثه تقویم مطرح میشود، اولویتها بهیاد میآیند. تعدادی افراد به دستورالعملهای کاغذی وابستهاند و برخی دیگر به تقویمهای بزرگ دیواری عادت دارند و برخی هم نمیتوانند عاری اپلیکیشن تخمین آنلاین زندگی کنند. تا وقتی فعالیت منظم و سودمندی داشته باشید، استفاده از ارزیابی موثر است. معمولا دلیل مصرف از تقویم، دریافتن احسان است که منتقل میکند؛ اما بعضی تقویمها بهدلیل گزینههای زیاد، کاربر را گیج میکنند. برای مثال، قرار ملاقاتی در برنامهی کاربر وجود دارد و بهصورت خودکار راحتی دیگری به تقویم آنلاین او افزایش میشود و کاربر را متزل میکند.
برای مدیریت حرفهای تقویم، برنامهریزیهای خود را فقط براساس تخمین ادا دهید؛ درنتیجه همهچیز سر جای خود قرار خواهد گرفت. همین موضوع برای کل ابزارهایبهرهوری چاکری میکند. کمتر، بهینهتر است. برای مثال، فقط میتوانید از Google Calendar و ابزار مدیریت مقرری مثل Wunderlist و دفتر یادداشتی مثل Moleskine کاربرد کنید.
۲. انتظام برنامهی روزمره
جان رمپتون میگوید هرشب قبل از خواب، ایدهی واضحی از کارهای فردای خود دارد. همچنین، درکی کلی از کارهای هفته یا ماه خواه سال آینده دارد. او از تقویم آنلاین بخاطر تنظیم برنامههای روزمرهی خویشتن استفاده میکند. رمپتون در تقویمش بازههای زمانی مشخصی برای هرکدام از فعالیتها در رویت گرفته است. بدینصورت زیبایی تقویم حفظ میشود و جلسهها و وظایف با یکدیگر تداخل نمودار نمیکنند. پیشرفتن براساس برنامه، بهرهوری را هم تکثیر میدهد.مقالههای مرتبط:آموزش ساخت تقویم بازاریابی محتواراهنمای تمامیت افزودن بهره وری به کمک مدیریت زمان۳. گروهبندی فعالیتهای مشابه تو بلوکها
تابهحال، چند مرتبه مجبور شدید کار خویشتن را درون میانه رها کنید، عزب به این دلیل که باید بوسیله مجمع میرفتید یا به ایمیل پاسخ میدادید؟ این وقفهها جلوگیری کننده بهرهوری میشوند؛ بههمیندلیل پس از ایجاد وقفه، معمولا به ۲۵ دقیقه زمان لازم دارید تا بتوانید وظایف خود را از قانون بگیرید.
برای اطمینان از پیشرفت در مسیر، سعی کنید از چندوظیفگی اجتناب کنید و وظایف را بدینترتیب ادا دهید:زمانبندی و گروهبندی وظایف مشابه با یکدیگر منجر بوسیله کاهش استرس و صرفهجویی در زمان میشود. ازآنجاکه مرتب از وظیفهای به وظیفهی دیگر پرش نمیکنید، تمرکز و انرژی هم حفظ میشوند. برای مثال، تقلا کنید در تقویم، محدودهی زمانی مشخصی بخاطر پاسخگویی به ایمیل و محدودهی دیگری بخاطر امر بیوقفه داخل نظر بگیرید.جلسههای مثل تو یک روز را زمانبندی کنید تا جریان کارهایتان حفظ شوند.محدودهی زمانی لمحه آزاد و راحتی و ناهار را بی آرامی زمانبندی کنید. بدینترتیب، فرصت استراحت و تمرکز مجدد را نمایان میکنید و میتوانید با قدرت به کارتان دنباله دهید.۴. بهینهسازی جلسههای خیلی
هنگام زمانبندی جلسهها، زمان پیشفرض تقویم آنلاین همیشه یک شایسته کردن است. البته، برای تمام جلسهها لازم نیست یک روزگار وقت بگذارید. بخاطر مثال، ۱۰ دقیقه تماس تلفنی برای جلسهی معرفی کافی است. با ویژه این زمان، تا اینکه چنانچه عاطفه کردید جلسه به سودتان نیست، تنها ۱۰ دقیقه از زمان خود را از دست دادهاید.با تنظیم تقویم بخاطر کارهای روزانه از تداخل کارها جلوگیری کنید
در عارض داشتن شناخت از مخاطب، ۴۵ دقیقه زمان برای جلسه و ۱۵ دقیقه هم بخاطر گفتوگویی درون کافیشاپ تو دید بگیرید. اگر میخواهید مشاوره بدهید، مکالمه را بوسیله ۱۰ تا ۱۵ دقیقه محدود کنید. برای نشستهای هفتگی کارکنان حزن ۲۰ تا ۳۰ دقیقه کافی است. تمام جلسهها به زمان برابری نیاز ندارند. قبل از تنظیم جلسه، محدودهی زمانی ایدهآل را انتظام کنید.۵. جلسههای متوالی را حذف کنید
در برنامهریزی جلسهها، از قرار ملاقاتهای متوالی اجتناب کنید. دراینصورت، احتمال دیررسیدن بوسیله جلسهی دوم کمتر خواهد بود؛ زیرا معمولا بعضی جلسهها بیشتر از حدمعمول طول میکشند و باید چند دقیقه را صرف آمادهسازی کنید خواه ممکن است در ترافیک بمانید.
معمولا ۱۵ دقیقه زمان خالی بین جلسهها در رویت بگیرید. اگر میخواهید بهجای دورتری بروید، ۳۰ دقیقه درون نظر بگیرید. با این فقره تمرکز شما حفظ کردن میشود و هرگز دیر به استراحت بازدید نمیرسید.
۶. حذف بینظمیها
بینظمی باعث میشود کنترل خویشتن بر ارزیابی را از دست بدهید. بینظمی در تخمین را میتوان به این موارد خلاصه کرد:جلسههای تکراری مثل نامنویسیهاملاقات بدون دستور جلسه یا هدفرویدادهای متوالی نامتناسب با برنامهی شماپرکردن تقویم با وظایف دقیقهایزمانبندی فعالیتهای ثانویه مانند پیادهروی صبحگاهیسپردن کارها بوسیله دیگران
چند دقیقه ثانیه بگذارید و تقویم خود را منظم کنید. درون این طور شرایطی، مدیریت تخمین سادهتر خواهد حیات.۷. نهگفتن را بیاموزید
اگر همیشه به طولانی درخواستها و اشخاص «بله» بگویید، تقویم پر از وظایف و رویدادهایی میشود که بوسیله شما تعلق ندارند. درواقع، بهجای اینکه برای خودتان حین بگذارید، مجبور میشوید به سایرین در تکمیل وظایفشان کمک کنید. بهجای اینکه آخر هفتهها بتوانید به پیادهروی خواه کلاس آشپزی دلخواهتان بروید، مجبور میشوید به جلسات ناخواسته بروید. البته، نهگفتن به این معنی زدودن که هیچوقت به هیچگاه درخواستی بله نگویید؛ بلکه بوسیله این معنی است که مرزهای مهارشدنی برای تقویمتان در دید بگیرید.۸. مرور سالیانه
این عنصر برگرفته از تاریخ «ایفا امور» اثر دیوید آلن است که اینگونه مدح شده است:از دیدگاه کاربردی، نرم کردن کارها از سه بخش تشکیل شده است: شفافیت و استفاده از زمان حال و خلاقیت. شفافیت پردازش کل معلومات را تضمین میکند. زندگی درون لحظه خواه زمان حال هم تضمین میکند طولانی نقشهها خواه فهرستها بهروز هستند. خلاقیت هم بهصورت خودکار با ادا دو بخش اول بهدست میآید.
بنابراین، قبل از پرکردن تخمین با ملاقاتهای تکراری، مرور هفتگی خود را بدینصورت اجرا دهید:نرم کردن گذشته: بوسیله تقویم هفتهی گذشته نگاه کنید. شاید مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش مانند ارسال ایمیل را از قلم انداخته باشید.مرور طرحهای آینده: در این مرحله، جلسهها و نشستهای آینده بوسیله شما یادآوری میشود و برای آنها آماده میشوید.آغاز هفته با ذهنیت مثبت: با مرور تخمین تو روزهای آغاز هفته، برای ارتکاب کارها آمادگی ذهنی لازم را بهدست میآورید.بیشتر بخوانید:آموزش اسکرام؛ سرنوشت چهارم: رویدادهاآموزش اسکرام؛ قسمت سوم: اسپرینت و برنامهریزیبهترین روشهای پاسخ به سوالات پس ازآن از یک نشست یا ارائهآموزش پیدایش تخمین بازاریابی محتواچرا در مهلتهای طولانی کارها را بوسیله تعویق میاندازیم
درباره این سایت